Recension av LCC

Nu har jag provat BlondinBellas shampoo och balsam och tänkte skriva en liten recension. Jag var mest nyfiken på hur länge håret skulle hålla sig rent eftersom shampoot är ett "long lasting shampoo", jag läste även recensioner om hur bra håret kändes redan när det var blött (nästan så bra att det inte behövdes något balsam).
 
När jag fick hem shampoot och balsamet slogs jag först av vilka små tuber det var (de innehåller bara 100 ml var), för mig som har lite längre hår så går det ju åt ganska mycket av både shampoo och balsam. Nu har jag använt slut på hela balsamet (det räckte till 4 tvättar) och har lite shampoo kvar.
 
Efter att ha blött håret och masserat in shampoot kändes hela håret som svinto, inte blev det mycket bättre när balsamet hade fått verka och sköljts ur. Att reda ut håret som blött kändes nästan som ett omöjligt uppdrag, men jag borstade försiktigt med min svinhårsborste och fick ut de flesta av tovorna.
 
När håret hade torkat så var det faktiskt väldigt glänsande och kändes rent. Inte heller blev det elektriskt (mitt hår brukar bli det) så det var ett stort plus. Håret kändes rent ganska länge, jag brukar tvätta det varannan dag och det behövde jag göra nu med, men håret var inte riktigt lika smutsigt som det brukar.
 
Shampoot och balsamet luktar väldigt gott (fruktigt) och lukten håller i sig tills nästa tvätt.
 
Om man står ut med att håret är som svinto som blött så tycker jag att produkterna var ganska bra ändå, jag önskar bara att det fanns i större format. För mig skulle det kosta 400 kronor i månaden att använda LCC, något dyrt tycker jag.
 
 
#1 - - Elin:

Kan rekommendera Maria Nila palett skit bra produkter (Y) <3

#2 - - Julia :

Funderar på att testa, hittade detta erbjudandet som jag funderar på att ta del av så hittade hit när jag googlade efter recension :)

http://kampanj.bonniertidskrifter.se/Amelia/Bloggar/Blondinbella/feb14/?utm_source=externt&utm_medium=ext&utm_campaign=AME
Kanske något för dig med om du gillade schampot och balsamet :) bra pris och större förpackning!