Backa, packa och snacka

Idag efter jobbet blev det snabbinköp av buntband (så jag kunde bygga provisorisk kaninbur), möbeltassar, antennsladdar, golvmopp, rengörningsmedel, hö, spån och halm innan jag hämtade upp mamma. Sedan körde vi upp till Statoil och hämtade släpkärran. Jag grejade att backa intill den på första försöket och sedan var det bara att köra. Jag körde så bra att dragkroksploppen låg kvar på vingen på bilen när vi kom till Strängstorp!
 
 
Först tog vi en sväng till lägenheten och hämtade alla kartonger och åkte till soptippen med dem. Efter det lastade vi ett lass med saker i huset och körde in till stan. Nu har jag bara mina utegrejer och kaninburen kvar, typ. Efter vi hade burit upp allt så klarade jag att backa nästan hela Bievägen på en smal trottoar med träd, cyklar, lampor och ungar iväg. Jag är väldigt stolt över mig själv! Men håller man bara klockan sex och har en pappa som vinkar bra så är det en lätt match! Det var så roligt att jag till och med backade in kärran på Statoils parkering! Det ni!
 
Sedan blev det kvällsmat med mamma på Sultans innan hon hjälpte mig att sätta ihop sängen och helgens kaninbur. Vi slog våra kloka hjärnor ihop och fick faktiskt ihop allt riktigt bra! Mest nöjda blev vi med min nya fönsterlampa :)
 
 
Nu kan jag i alla fall sova i lägeheten imorgon och kaninerna kan flytta med mig, det är det viktigaste! Resten får komma i sinom tid.
 
Och än en gång, jag har en underbar familj och världens bästa vänner <3