Sovmorgon, kaffe och blommor

Imorse vaknade jag vid 04.15, käkade en påse Polly Rocks och kollade på Grabben i graven bredvid innan jag kunde somna om igen. Vid åtta tyckte jag att det var dags att gå upp så att Tira skulle få komma ut och kissa, Tira hade inte samma plan, halv tio tyckte hon att det var mer lagom att kravla sig fram under täcket.
 
 
Sedan käkade vi frukost, svor över nagellack som inte funkade och lite sånt innan vi gick med Sofi ner på stan. Tira luktade på alla doftljus hos Nina, kollade in nagellack på Åhlens och sedan tjatade hon till sig en kaffe på Espresso House - en dyr jäkel skulle hon ha också :)
 
 
Efter det fick Tira så hem och Sofi och jag åkte till Ingvaldstorp. Sofi skulle ha blommor, jag skulle bara titta (var ju där i onsdags). Jag kom hem med en kruka, två blommor, orkidéejord, en lilja och ett trähjärta... Planterade om blommorna och startade en tvättmaskin innan Tira och jag tog en långpromenad - det gäller ju att passa på när solen skiner och innan fyrverkerierna börjar. Tira gillar flexikopplet, särskilt när en läskig rottweiler förföljer oss :)
 
 
Nu ska jag äta lunch/kvällsmat och sen fortsätta med tvätten.