Recension - Silvershampoo

Som blondin (äkta eller ej) så får man ju ofta en gulaktig ton på håret, vilket jag inte tycker är så vackert. Det påminner mig för mycket om när man blonderade håret från brunt till blont hemma och det alltid blev orange/gult trots mååånga avfärgningar :) Jag har provat en mängd olika silvershampoon. För ett par år sedan fanns det inga bra silvershampoon, de hjälpte skapligt mot de gula tonerna, men håret blev torrt och risigt så man ville inte anvöända det för ofta.
 
De senaste månaderna har jag provat tre olika silvershampoon. Först provade jag ett från Lanza som heter Healing Colorcare Silver Shampoo. Det här shampoot hjälper lite mot de gula pigmenten, men det gör håret ganska torrt och risigt, det är lika illa som att ha gult hår. Det här shampoot luktar kemikalier vilket jag inte tycker luktar så gott...
 
Efter det så provade jag Maria Nilas inpackning Colour Refresh Pearl Silver. Den här fungerar verkligen! Jag behöver ha den i håret i tio minuter för att det ska ge bra effekt. Håret blir mjukt, lätt att reda ut och glansigt. Dock så har jag inte tålamod att ha inpackning i håret varje gång jag tvättar det - det tar ju tid! Det står att effekten ska hålla 4-10 tvättar, det gör det inte på mig! Jag behöver använda inpackningen en gång i veckan för att håret inte ska bli för gult. Enligt Lyko så ska man få med handskar till denna inpackning, det fick inte jag, men det går superbra ändå! Glöm bara inte att spola av väggar, golv och duschdraperiet noga.
 
 
Sedan köpte jag hem silvershampot från Löwengrip Care and Color - Blond Perfection. Jag har ju tidigare provat deras inpackning Intense Care och torrshampoot Good to go - light, dessa produkter har jag verkligen gillat, medan jag har ogillat deras deo Count on me och Long Lasting Shampoo och balsam. Som tur var är deras silvershampoo riktigt bra! Det luktar gott, det tar bort gula pigment, håret blir mjukt och lent samt att det håller sig rent väldigt länge! Jag använder Blond Perfection varje gång jag tvättar håret (2 gånger/vecka) och tillsammans med Maria Nilas Pure Volume balsam så blir håret perfekt! Äntligen har jag hittat ett (silver)shampoo som verkligen fungerar! Funderar på att prova LCC's balsam i Blond Perfection också för att få ännu mer effekt.