Doktorn med Yngve

Idag började min morgon redan vid halv åtta, perfekt med tanke på att det äntligen är jobb imorgon igen. Väntade i alla fall på att Thomas skulle vakna så att vi kunde käka Sultans-frukost innan vi skulle laga Yngve (min bil). Jag käkade en bit smörgårstårta til frukost och drack hallonte - mycket gott. Sedan åkte vi till Biltema för att köpa lite delar.
 
Vi började med att byta regplåtarna, det finns inte så mycket som är fulare än regplåtar med skattemärken. Nu har i alla fall Yngve nya fina att visa upp för fartkamererna ;)
 
Innan:
Efter:
Det gör så mycket!
 
Sedan var det dags att leta reda på felet som gjorde Yngve mycket svårsvängd åt vänster samt som fick antisladdlampan att lysa. Vi bytte ABS-kransen och drivknutsdamasken (den gamla var trasig). Nu går det lätt att svänga, men antisladsystemet låter och bråkar, men med det urkopplat går det riktigt bra ;)
 
 
Thomas monterade även fast mina torkarblad, jag hade ju liksom bara "hängt" dit dem lite löst. Det funkade jättebra så länge man inte körde på full fart ;)
 
Nu ska jag googla vad felet på Yngves antisladd kan vara!