Balkongblommor och annat

Förmiddagen har tillbringats i Norrköping. Först käkade vi frukost på Ingelsta, de hade faktiskt en riktigt god chai latte! Sedan åkte vi vidare till Plantagen för att jag skulle köpa lite blommor till balkongen. Jag köpte penséer och något som såg ut som svart klöver (Trifolium repens Atropurpureum) - superhäftig! Hittade även blomnäring till snittblommorna.
 
Sedan åkte vi vidare till Bauhaus där jag hittade två murgrönor och en tumstock (äger endast ett 50 cm långt måttband från Ikea - som dessutom är ihoptejpat på mitten...). Skulle ha haft ett gjutrör till Nissarna med (som tunnel), men de fanns på utelagret och då var man tvungen att köra in med bil och greja så vi struntade i det.
 
Efter det gick vi in i en ny affär som hette Club Xpr, där hade de superbilliga baskläder så jag köpte en svart stickad tröja för runt hundringen - fynd! Om jag kan ha den... orkade inte prova.
 
När vi ändå var i Norrköping så passade vi på att gå in på Grizzly (som tydligen heter Arken Zoo nu?!) och kollade på kaninsaker. Nissarna fick tre godispinnar och en ny bajsskopa.
 
 
Ett måste när man är i Norrköping är ju lunch på Max! Käkade en Frisco och tog en Mocca Latte med mig när vi åkte. När jag kom hem planterade jag alla blommorna i krukorna som ska vara på balkogen. Bild på det kommer när jag har monterat ihop hyllan som jag ska ha därute.
 
 
Nissarna mumsar på godiset <3 Det är så roligt att de kan sitta precis bredvid varandra och käka utan att de blir osams, de gillar verkligen varandra! Snart ska mamma och jag ta en promenad och då tänkte jag passa på att ta med lite grenar hem till dem också.