Irriterad

Idag är jag irriterad på två saker:
1. Någon jävel tog min tvättid imorse med. Som ni kanske minns tog någon tvättstugan för mig förra lördagen med, den här gången var det troligtvis samma människa (kände igen en tröja). Så när jag kom ner i tvättstugan vid halv 9 hängde det tvätt på tork (det finns ingen tvättid innan min) och när jag skulle hämga min tvätt vid halv 10 var det fortfarande fullt i torkrummet. Men den här gången var jag tuff och slet ner all tvätt och tömde ur det som var i torktumlaren på golvet, hängde upp min tvätt och startade torktumlaren och låste in den andra tvätten. Sedan lät jag torkrummet vara låst till kl 12 när mig tid gick ut - jag har tuffat til mig ;) Jag skickade även meddelande till hyresvärden.
 
2. Mitt internet krånglar. Det kopplar ner hela tiden och det går inte att kopla upp igen. Vet inte om det är fel på Bahnhof, routern eller datorn - kan ju inte så mycket om sånt här. Jäkligt irriterande är det i alla fall. Det har hållt på så här i en vecka och jag har startat om routern och datorn hundra gånger, jag provade att koppla in en nätverkskabel men då kom jag till Bahnhofs sida och där stod det något som jag inte fattade om IP-adresser. Gillar inte när inte saker fungerar.
 
Idag har jag i alla fall varit effektiv. Innan lunch hade jag tvättat två maskiner, gått en timmes promenad, ätit frukost, veckohandlat och pluggat färdigt SPSM. På eftermiddagen gick Tira och jag till Arver och käkade pizza. Nu väntar vi på att Thomas ska sluta jobba så vi kan åka till kyrkogården och tända ljus¨.