Lördag

Dagen började som vanligt vid nio med en morgonpromenad med Tira. Efter det gick vi hem och käkade frukost och kollade på YouTube. Sedan var tanken att jag skulle börja städa och fixa lite i lägenheten, men först vad jag tvungen att gå till Konsum och köpa dammsugarpåsar. Coop har tydligen slutat att sälja "vanliga" dammsugarpåsar så nu måste man köpa en plastgrej som passar till den dammsugaren man gar och dammsugarpåsarna passar till alla dammsugare. Självklart fanns inte min dammsugare med i registret så jag fick gissa vilken av ala 15 platsgrejer som skulle passa till min, jag var lagom irriterad när jag gick hem. Som tur var är jag bra på att gissa så att plastgrejen passade faktiskt!
 
Efter det hörde Petra av sig och ville ta en fika så jag gjorde mig iordning och mötte upp Sofi och Petra och gick till Coffee. Allt på C&L blir verkligen bara mindre och mindre. Idag käkade jag en vitchoklad och hallon cheesecake (väldigt god) och drack en Snickers Latte... Den smakade precis som en vanlig latte...
 
 
Framåt eftermiddagen slutade det äntligen att regna så då blev det en långpromenad med Tira och Sofi. Det var kallt och blåsigt, men vi fick snart upp värmen och det var skönt att röra lite på sig.
 
När jag kom hem var det dags att läsa det sista inför nästa SPSM-tillfälle. Nu ska jag bara skriva en sammanfattning och reflektion på det här momentet, men det har jag två veckor på mig att göra så det känns lugnt.
 
Nu ska jag göra kvällsmat och kolla på första avsnittet av Så mycket bättre!