Tvättid och hamburgare

Imorse vaknade vi till nybakat bröd <3 Jag hade gjort ett italienskt bröd med parmesan och vitlök, det var faktiskt riktigt gott! Har halva kvar, men jag tror inte att det är lika gott imorgon...
 
Efter frukosten hade jag tvättid (8-12), så strax efter tio var jag nere i tvättstugan och upptäcker att en av maskinerna redan går. Men okey, det kan ju ha varit så att någon familj fått magsjuk och bara måste tvätta. Lägger in tvätten i den andra maskinen och tar med Tira på en promenad. När vi kommer tillbaka til tvättstugan (11.15) har den andra personen lagt in sin tvätt i torktumlaren och hängt upp tvätt, var skulle jag torka min tvätt? Sitter kvar i tvättstugan till 14.15 (var tvungen att boka tvättiden efter min med för att ha chans att hinna torka min tvätt), men människan dyker inte upp. Var lite smått irriterad här så jag langar ur hennes tvätt och torkar min istället. Så idag har någon gjort att jag slösat bort 4 timmar av min helg. Tack så jävla mycket!
 
Efter det tog i alla fall jag, Tira och Thomas en promenad till Maxi för att köpa mer kyckling till Tira. Hon har ju mått illa i några dagar och kräks och när det gav sig blev hon dålig i magen istället så nu äter hon skonkost. När vi kom hem igen dammsög jag lägenheten, diskade och städade åt Nissarna.
 
 
Ikväll har vi kollat på Så mycket bättre och käkat pizza/hamburgare. Nu ska jag krypa ner i sängen till någon film. Imorgon är det Afternoon tea med tjejerna!!