Perfekt helg

Jag har verkligen haft en perfekt helg! Efter att ha börjat helgen med en löprunda (mer om det i föregående inlägg) så gick Thomas och jag till Espresso House och käkade frukost. Det blåste lite men eftersom Tira var med så satt vi ute i alla fall. Jag drack min första chai latte på ett halv år och käkade deras Chicken Hickory Bagel.
 
Sedan gick vi hem, tvättade, rastade Elins hundar, tog en kort promenad och kollade på 13 reasons why och käkade kvällsmat. Alldeles lagom för en lördag!
 
 
Idag började Tira och jag dagen med en promenad på 6 km. Tycker att det är skönt att gå på morgonen när solen lyser, luften är fortfarande krispig och det inte är så många ute.
 
Vid lunch köpte Thomas och jag med oss lunch och åkte ut i skogen med Tira och käkade där - supermysigt!
 
 
Sedan gick vi på svampjakt, vi hittade ca 20 kantareller och Tira skuttade med oss i sin reflexväst (det är lättare att se var hon är när hon har den). Plötsligt skrek Tira till, det satt en geting på henne som hon antagligen blivit stucken av. Tira fick åka arm en stund och bli tröstad innan hon kunde tänka sig gå ner igen.
 
 
Det har verkligen varit en perfekt helg, så här vill jag alltid ha det (minus getingstick förstås!).