Mage och mattehjärtat

Idag var det på tok för kallt för en promenad både för mig och Tira. För att få någon form av  rörelse scrollade jag fram Ida Wargs magpass som hon publicerade på sin blogg häromdagen. Jag körde igenom det tre gånger som hon rekommenderade men sista gången gjorde jag bara hälften av gångerna per rörelse. Mina muskler har verkligen vintervila... 


Stackars Tira har det väldigt jobbigt med kylan. Hennes vänstra bakben hakar upp sig hela tiden och hon stapplar fram så gott hon kan för att kunna rastas. Hoppas verkligen att denna kyla ger sig snart! Ner till ungefär fem minus har hon inga större problem men när det blir kallare än så är det superjobbigt för henne. Mattehjärtat brister lite när man ser hur hon kämpar - älskade lilla jycke! Funderar på att så en gräsmatta uppe på vinden (det finns ett jättestort rum där som är helt tomt) så jag alltid kan rasta henne i plusgrader.

Min michelin-hund