Bröllopsresa dag 3

Jag sitter vid Östersjön och skriver. Vattnet är precis blått och glittrar jättefint, nu är ni avundsjuka va? Dessutom har jag varit i en godisaffär med mer än 600 olika sorters godis idag!

Idag har vi besökt inspelningsplatserna för Bullerbyn och Emil. Det var jättefint och såg nästan ut som på film, allt var lite mindre och låg lite närmare varandra bara.

Bullerbyn hade ett cafe och en handelsbod. Jag fick en Bullerbytröja av Toffa som jag ska ha på mitt jobb. Vi käkade Frödinge ostkaka och kladdkaka (Frödinge ligger nästgårds).

Sedan skulle vi vidare till Katthult och kollade Eniros kartor. Vi kom helt fel. Men vi kom fram till en jättefin skogssjö i alla fall, men man fick inte bada där för det fanns för mycket bakterier..

Tillsist kom vi i alla fall fram till Katthult och det var lite mer ihop tryckt än vad det ser ut som på film, men det var jätteroligt att se! Där köpte vi lite souvenier och godis innan vi badade i en jättefin sjö utanför Rumskulla. Ja, ni hörde rätt. Vi badade. Det var faktiskt inte så kallt där, i alla fall inte om man jämför med Östersjön!

Sedan åkte vi omkring lite i Vimmerby innan vi kollade hamnen i Västervik och käkade Bacon och BBQ hamburgare på Courner, ingen höjdare alls!

Imorgon blir det Öland!

För bilder får ni logga in på FB!