Snö, ljus och julgran

Imorse gick vi upp tidigt och käkade frukost innan Thomas gav sig iväg till Falkenberg, Tira och jag kröp ner i sängen igen och sov ett par timmar till. Sedan åt vi dagens andra frukost och drog ut på promenad med Sofi. Det regnsnöade hela runden och Tira var inte jättenöjd :)
När vi kom hem igen så smälte jag stearin som var kvar  i utbrunna Yankee Candle-burkar och gjorde vaxkakor av dem istälet - det funkade perfekt!
Efter det släpade vi upp lite saker på vinden och kom ner med julgranen istället. Vi laddade med lite Julhjärtan (supergoda) innan vi satte fart.
(Tira har fortfarane snö på nosen efter kissrundan)
Tydligen har min ena ljusslinga (brukar ha två) försvunnit, har ett svagt minne av att mitt brandombud sa åt mig att slänga en då Nissarna hade gnagt på en av sladdarna... Men vi fixade i alla fall till grenarna och satte i den ljusslingan vi hade kvar innan vi sorterade kulorna.
Nu är granen färdigklädd och jag är lite sugen på att slå in julklappar också, men jag måste ju ha något att göra imorgon också så jag får väl plugga lite nu istället.
Var duktig och gick och handla förut för att kunna göra adventsfrukost till imorgon (det blir saffranspannkaka igen, dels för att det var väldigt gott och dels för att det är bäst att passa på innan jul), men jag glömde tydligen att köpa en halvviktig ingrediens som gröt #upps.