Kryssning och Ingvaldstorp

Idag började vi dagen med att åka till Julita och hämta Johan eftersom att de skulle iväg på kryssning. Thomas har låtit trycka upp t-shirtar till alla som skulle med på kryssningen;
 
Sedan gick Tira och jag hem i regnet och käkade frukost. Efter det gick Sofi och jag till Espresso House och drack kaffe innan vi åkte till Ingvaldstorp. För första gången hittade jag nästan ingenting på Ingvaldstorp som jag ville ha, men till sist blev det ett bollkryss;
 
Vid Ingvaldstorp ligger det även en häst-, hund- och kattaffär som vi besökte idag. Sofi och jag höll nästan på att köpa varsin häst på kuppen eftersom de hade så mycket fina tillbehör. Men tiöllsist kom vi ut utan häst men med leksaker till våra djur vi redan äger. Tira fick en Roland. Roland är en gul lång sak med snett leende och pip i huvudet och fötterna.
 
Sedan blev det en promenad i regnet. Fattar inte varför det alltid ska regna när vi ska promenera eller dricka kaffe, taskig tajming!
 
Nu ska jag tina räkor som jag tänkte äta till kvällsmat. Tira ska också få lite kvällsmat, hon ville inte äta någon frukost idag, antagligen för att det inte var som det brukade vara så hon är säkert hungrig nu.
 
Förresten, jag tittade tilbaka på "Den här dagen" på Facebook och idag för ett år sedan var Tira och jag också ute och gick i regnet, hon var inte särskilt lycklig på mig då heller.
 
För två år sedan var Tira och Puma hos mig och Thomas medan Elin var på semester och nu bor hon hos mig på heltid <3