Pannkaksmage

Jag började min påskafton med pannkaksfrukost i sängen. Sedan gav jag mig ut och sprang. Det är inte att rekommendera! Det är mycket lättare att springa med till exempel kvarg i magen än pankakor :) Men jag fick i alla fall inte ont i fötterna - sedan om det berodde på pannkakorna eller mina nya skor låter jag vara osagt! Josefin tyckte att jag skulle ha strumpbyxor över mina träningsstrumpor för att undvika att få skav (fötterna har nästan läkt nu), jag tror hon drev med mig... Dessutom glömde hon att berätta vilken färg och denier de skulle ha.
 
 
Nu har jag sprungit fyra lördagar i rad, och det går faktiskt lite lättare för varje gång. Första kilometern käner jag mig oövervinnlig och att jag kan ju lätt springa en mil. Andra kilometern är jag säker på att jag kommer att dö om jag tar ett steg till, flåsar som en flodko och tänker att löpning inte alls är min grej. Tredje kilometern går på ren vilja och av bara farten. Nästa gång ska jag försöka mig på 3,5 eller kanske till och med fyra kilometer. jag har ju klarat fem kilometer utan att dö så mycket.
 
Nehe, duscha lite och sen käka lite frukost innan Sofi och jag ska ner på stan och göra slut på lönen!