30årspresent - SPA med tjejerna

När jag fyllde 30 år fick jag ett presentkort på Ängens Pärla utanför Katrineholm. Igår det var dags för besöket! Jag, Sofi, Petra, Malin, Josefin och Johanna kom dit klockan två och blev välkomnade av de som arbetade det. Det var en jättefin och mysig miljö!
 
Petra och jag började med hotstonemassagen medan de andra provade den infraröda bastun (sedan byttes vi av). Det var första gången jag provade hotstonemassage och det var en märklig känsla, man visste inte om stenarna var jättevarma eller iskalla, men det var väldigt skönt!
 
IR-bastun hade jag inte heller provat förut (jag gillar ju egentligen inte att basta), men den var så skön! Det blev inte sådär varmt i ansiktet eller svårt att andas som en vanlig bastu, det var riktigt behagligt! man fick sitta därinne i max en halvtimme och på den halvtimmen förbrände kroppen ca 700 kcal så kroppen jobbade riktigt hårt.
 
När alla hade provat bastun och massagen var det dags för utomhuspoolen! Först fick vi sitta en stund utan bubblor och prata och värma oss, sedan började det bubbla och vissa av oss höll på att drunka ;) Det borde vara längdkrav för poolen :)
Sedan duschade vi och skålade i rose innan det var dags att äta lite. Vi hade med oss en exotisk bricka från Maxi som vi käkade inne i själva huset.
 
Tack snälla tjejer för igår! Jag är så glad att ni ville fira min 30-årsdag med mig! Det var riktigt mysigt och skönt!