Effektiv

Idag har jag varit så effektiv att jag är imponerad av mig själv ;)
Jag fick så mycket energi efter att äntligen ha skrivit klart allt till Qualis-granskningen och skickat in det. Äntligen känns livet lite roligare igen och jag känner mig piggare än på länge - underbart! Trodde inte att det tagit så mycket på mina krafter som det gjort, skönt att det snart är över!
 
Imorse gick Tira och jag upp strax inna nio och tog våran morgonpromenad. Sedan gick vi hem och käkade frukost. Efter frukosten blev det storstädning hos Nissarna, bytte ut all deras halm och dammsög hela buren. Skulle ha gjort detta vid jul, men eftersom jag var sjuk då så orkade jag inte så nu var det hög tid. De fick ny halm och jag möblerade om lite.
När det var fräsch tog Tira och jag med oss Thomas bort till Karsudden för att hämta nya grenar till Nissarna. Passade på att prova mina nya skor - de var helt okey! Jackan som också är ny var sådär, den gjorde ont på hakan. Tröjan från HM var i alla fall ett bra köp!
 
Nu har jag käkat vårrullar till lunch, tvättat två maskiner och skrivit feedback på läsloggen som ska in nästa vecka. Och klockan är inte ens två! Fatta vad effektiv jag har varit :)
 
Funderar på om jag ska läsa en av de sista två böckerna till kursen eller om jag ska fortsätta städa. Eller både och - det gäller ju och passa på när man för en gångs skull känner sig pigg och motiverad.