Lördag

Imorse började jag helgen med huvudvärk, men efter en timme med Back on Tracken, Ipren och Suits så kände jag mig lite mer okey. Tira och jag (mest) hoppade i träningskläderna och tog årets första löprunda - ja, jag är stolt över mig själv ;) Tira fick springa lös hela rundan, men jag måste lära henne att springa brevid mig istället för bakom - hon var helt prickig när vi kom hem igen! Efter att ha duschat Tira (fick även bort milkshaken som hon har haft i pannan sedan sin födelsedag) så hade vi tvättid.
Efter att ha hängt tvätten plockade vi ner ljusslingan från balkongen, det är ju typ vår nu! Dock kunde jag inte sätta upp den nya så buntbanden tagit slut så det får jag göra i morgon.
Nu har vi käkat äggröra och sparris till lunch samtidigt som jag skrivit klart min sjunde inlämningsuppgift, nu är det bara tre kvar innan kursen är slut!
Funderar på att gå och köpa godis och kolla mer på tv-serier - känns som jag är värd det efter både den här veckan och starten på lördagen :)
Förresten, Tiras softshelloverall är äntligen på väg hem! I november kontaktade jag en tjej som skulle sy en, men efter nästan åtta veckor meddelade hon att hon var sjuk och inte skulle kunna sy mer. Då hittade jag tjej 2 som kunde sy en åt oss, men efter att ha väntat i sex veckor till utan att något hänt mer än att "jag ska snart börja med den" så gav jag upp och kontaktade tjej 3 som sydde en på två dagar och nu är den på väg med posten till Tira! Hon har till och med gjort hjärtreflexer på den åt min lilla prinsessa <3 Hoppas att den passar bra på Tira!