Plankstek och Pegasus

Igår gjort vi plankstek här hemma. Den blev väldigt god! Thomas gjorde egen beasås och Tira fick en egen bit oxfilé, det kunde ju inte varit bättre! Plankorna blir finare för varje gång vi använder dem - det var en väldigt bra julklapp!
Imorse började jag dagen med tvättid, men tror ni inte att någon hade proppat torkrummet fullt med tvätt igen? Det var samma sak förra helgen. Jag bokar ju tvättstugan samma morgon ibland, men vill man anvönda torkrummet får man väl se till att boka först?! Nu fick jag torka tvätten här uppe. Det kanske börjar bli dags att skaffa egen tvättmaskin så man slipper bli arg varje gång man ska tvätta?
Passade även på att beställa ett par nya skor, de jag har nu är så nedslitna att jag får ont i ryggen av dem så imorse klickade jag hem ett par nästan likadana fast den nyaste modellen, Nike Air Zoom Pegasus 33, hoppas att de inte har gjort om dem för mycket bara..
Adidas, som jag alltid har gillat förut, fungerar inte alls länge, jag får skav och blåsor och sulan nyper mig i fötterna, inte alls skönt. Men just Nike Pegasus har fungerar bra. Hade ju ett par Lunarclipse 5 får jag ont på utsidan av foten av så de fick mamma.