Helg

Igår kl 16.30 började min helg. 17.10 började mina 90 minuter massage - ett helt fantastiskt bra sätt att börja helgen på! Tyvärr kommer min massör inte ha tider på fredagar framöver, väldigt synd då jag tycker att det är en bra start på helgen samt att då han jag passa på att ha huvudvärk på en lördag istället för när jag måste upp och jobba. Efter massagen var jag bjuden på middag hemma till Thomas, han hade slutat lunch och hämtar Tira så hon slapp vara på dagis länge en fredag ♡ När jag kom hem till honom hade han gjort entrecote, pommes och hemmagjord bearnaisesås - väldigt gott! Var supertrött så somnade strax efter 22 till Jönssonligan.


Imorse vakade jag kl 4.00 igen (varför har jag vaknat vid den tiden i en dryg vecka nu? Somnade i alla fall om och gick inte upp förrän strax innan tio. Efter frukosten gick Tira och jag hem och duschade ur oljan i håret efter massagen.  Sedan blev det en promenad till Djurmagasinet för att handla lite till Tira.

På eftermiddagen städade jag nästan hela lägenheten (rensade till och med avloppet!) och sedan käkade vi pizza med Thomas.

Thomas har infört en regel; mittenbiten på pizzan är Tiras, och Tira håller stenhårt på den regeln...


Nu ikväll har jag kollat på en film om anknytningsteori till utbildningen och skrivit början på läsloggen som ska in om en vecka ungefär. Nu tänker jag kolla på några avsnitt av Elementary.

Tira har somnat på min mage ♡