Lördag

Imorse vaknade vi redan klockan sju, men låg och drog oss i sängen till halv nio i alla fall. Sedan gav vi oss ut på en liten mrogonpromenad som tänkte avslutas på Espresso House för att köpa en chai latte till frukost, men Espresso House har fått superdåliga öppettider och var stängt ända till tio. Så vi fick dricka te, smoothie och äta havregrynsgröt till frukost.
Efter frukosten pluggade jag i en timme, fick huvudvärk och vilade bort den innan det blev dags för dagens promenad. Det var verkligen superhalt där vi gick, imorgon får det bli en annan runda.
När vi kom hem pluggade jag i två timmar till och har nu nått halva helgens mål! Efter det blev det en dusch och nyss käkade vi lite mellis i form av baguetter med gravad lax.
 
Jag hade ju beställt en softshelloverall till Tira ett par veckor innan jul. Det skulle ta tjejen fyra veckor att sy upp den. I onsdags mailade jag henne och frågade hur det gick (det hade då gått fem veckor), och hon hade tyvärr blivit sjuk och visste inte om hon skulle kunna sy något mer så jag fick tillbaka mina pengar och fick börja leta efter en ny sömmerska. Jag har nu hittat en och får vänta ett par veckor till på overallen Hoppas att det är minusgrader till dess :)