Måndag

Idag var det den första riktiga arbetsdagen för det här året. Det rullade på bra och vi ägnade förmiddagen åt att göra snögubbar och snölyktor - Josefin och jag var riktiga hejjare på att göra snölyktor!
När jag kom hem ägnade jag en timme åt att plugga inför min nya kurs. Sedan passade jag på att kolla upp vilken litteratur som finns på biblioteket och vilka böcker jag behöver köpa (all litteratur skulle gå på drygt 2000 kr för denna kurs och det har jag mindre lust att betala). När jag har käkat lite kvällsmat ska jag skriva första inlämningsuppgiften som ska handla om min yrkesbakgrund, mina förväntningar på kursen samt hur jag uppfattar små barns samspel och utveckling. Men allra först måste jag googla hur formalian på inlämningar ska se ut - det märks att det är 8 år sedan jag pluggade....
Tiras nya "skor" kom med posten idag. Hon fick ju köldkramp när det var så kallt ute så nu har jag köpt små tossor i fleece som hon får ha (vare sig hon vill eller inte) när det är mer än -10 grader.
Dags för havregrynsgröt!