Helgen <3

Jag började min helg lite tidigare än planerat, redan strax efter lunch i fredags så kompade jag ut. Elins hundar har varit lite dåliga i magen i slutet av veckan och för att inte Tira skulle smittas fick hon vara hos Thomas onsdag och torsdag och sedan själv hemma några timmar på fredagen. Vi började helgen med en promenad till Arver och sedan drog Tira kedjor hela spåret.
Igår började jag dagen med en sväng på stan med Petra innan jag hade tvättid och Tira promenadtid.Det var riktigt fint väder så Tira rejsade på gärdet och kände in våren ;)
Idag åkte jag och Tira ut till Strängstorp för at gå promenad med Petra, Malin och Malins två hundar. Tira tyckte det var spännande med nya kompisar och rejsade fram och tillbaka som en galning, de andra hundarna brydde sig inte så mycket om henne. Tira brukar springa mycket när hon är lös, men idag tokrejsade hon för at imponera på de andra. Hon vågade sig til och med på att nosa den ena på örat och den andra på svansen!
Efter att jag stannat och tankat på vägen hem tyckte jag att bilen lät konstigt när jag startade och gasade - jag hade visst tappat ljuddämparen. Jag besiktade bilen för 5 månader sedan och fick inte ens en anmärkning på den (eller nåt annat) och nu var den helt sönderrostad. Thomas var snäll och lagade den åt mig så nu kan jag smyga fram igen <3
När Tira och jag kom hem igen var det fortfarande fint väder så jag tog på henne viktmachetterna och gav oss ut på promenad. Tanken är att Tira ska träna up sina bakben så att hon slutar skutta runt på tre ben. Förra gången hon hade vikterna på sig skuttade hon på tre ben i alla fall, men idag hade hon selet på sig och gick på alla fyra ben i alla 15 minuter som hon ska ha vikterna på sig!!! Mattehjärtat svämmade över av stolthet och jag blev lite tårögd :) Älskade jycke <3