Veckan - Påsk

Den här veckan jobbade jag bara tre dagar eftersom jag valde att ta kompledigt i torsdags. Det har varit sol nästan hela veckan så det har blivit många långpromenader. Åkte på en riktig förkylning i onsdags och har varit genomförkyld sedan dess, har som tur är ingen feber i alla fall!
 
 
I onsdags var vi på musikquiz på O´Learys igen, vi fick lika många poäng som sist (32) fast vi tyckte att vi kunde flera frågor den här gången - och hade pluggat vad ett anagram är för något :) Vi käkade i alla fall gott och hade väldigt roligt!
 
 
I torsdags var jag som sagt ledig så jag ägnade förmiddagen åt ett besök på Rapide och fixade ögonbrynen, var på banken och fick en ny bankdosa, handlade lite småsaker på stan, tog en klövjerunda med Tira och hämtade påskris.
 
 
På eftermiddagen käkade jag lunchbuffé med Thomas på gamla Tasty Grill (vad heter de nu?), deras sushi var i alla fall helt okey! Passade på att handla det sista inför lördagens påskmiddag. När jag kom hem hämtade jag Elins hundar och tog en promenad med Fliin.
 
I fredags blev det en långpromenad i solen innan jag städade lägenheten, det blev en ganska lugn dag med förberedelser inför påskafton. Tira och jag pyntade påskriset och dukade lunchbordet.
 
 
Igår började vi dagen med en promenad med alla hundar innan det var dags för påsklunch här med hela familjen. Vi firade även mamma som fyller år på tisdag. Vi käkade massor av mat och hade det väldigt trevligt. Tycker det är så roligt att hela familjen kan umgås tillsammans! När alla hade gått hem fick Tira öppna sina påskägg. Hon fick massor av godis och en tröja med hennes namn på (jag har en nästan likadan collegetröja så vi kan matcha).
 
 
Idag är jag helt slut och har bara varit ute och morgonrastat och hamnade sedan i soffan och här ligger jag fortfarande. Tror seriöst att jag har nyst 50 gånger sedan igår, mina magmuskler skriver under på det med!
 
Eftersom det var lördag igår så betydde det mätning (mäter mig varannan vecka). Det har nu gått precis 2 månader sedan jag la om min kost. Vågen visar "bara" på -4 kg, men måttbandet visar på sammanlagt -23 cm! Midjan har minskat med 7 cm och varje lår med 5 cm! Jag är väldigt nöjd och det gör mig motiverad att fortsätta!
 
Låret
 
Nu ska jag fortsätta kurera mig och kanske äta lite frukost.