Ett par dagar sedan...

Nu är det ett par dagar sedan jag skrev. De sista dagarna har jag ägnat åt promenader och att kolla igenom alla 20 filmer med GSI - är det semester så är det!
 
Igår var det KK-joggen här i stan. I februari när jag satte upp mål med min nya kosthållning och träning var ett av målen att jag när KK-joggen ägde rum skulle orka springa 5 km. Igår när jag gav mig ut hade jag inte sprungit på 12 dagar så jag höll lite lägre tempo än vanligt. I vanliga fall brukar jag vara trött efter två kilometer, vila lite och sen springa kilometer 3 innan jag var tvungen att ta en paus igen för att springa den fjärde kilometern i 250 metersintervaller. Igår sprang jag 3 km på en gång, gick några meter och sprang sedan två kilometer till, och vips så hade jag sprungit 5 km! Var inte jättetrött efter och tiden var helt okey (ca 36 min) för att vara första gången. Nästa gång kommer jag fortsätta försöka hålla nere tempot lite för att orka.
 
 
Nu när jag nått mina samtliga mål som jag satte upp i februari, måste börja fundera ut nya för hösten! Funderar på att aktivera mitt gymkort igen så jag kan köra lite styrka och kondition i vinter när vädret ute är mindre bra. Dock skulle jag behöva hjälp med hur man ställer in alla maskiner och hur jag ska göra för att det ska bli bra. Gymmet jag gått på förut (Fitness 24/7) erbjuder ingen sån tjänst... Någon som har nåt förslag på hur man kan göra då? Jag gillar ju F24/7 och det är väldigt billigt att träna där och det ligger nära.
 
Idag hämtade jag ut Tiras nya mat och handlade lite mat till mig. Postade en bild på Instagram som genast repostades av företaget jag handlat från, måste börja ta betalt för Tiras reklam ;)
 
 
Snart ska jag ner på stan och köpa ett par löparshorts (om de finns kvar) och sedan ska jag stå i järnvägsparken och kolla på MC-kortegen.