Fika - och mer fika

Igår åkte Tira och jag ut till Petra för att fika lite och prata bort några timmar. Tira fick också miljötränas lite med barn, jämföra sina tassar med en 4-årings stortå, möta en bebis och pussas med en 6-årig, de är så fina mot Tira ❤ Köpte med mig en blombukett ut (lånade en bild från Petras instagram):
 
 
När jag kom hem igen så käkade jag lite lunch innan det blev en promenad. Jag provade mitt nya träningslinne från HM, den nya storleken satt mycket bättre. Det blev 5 km och efter en stund blev det ganska varmt så då vände vi hemåt igen.
 
 
Idag började dagen som vanligt vid 07.30. Tira och jag gick ut och rastade och sedan fick hon frukost. Medan jag åt min frukost satt hon hos Thomas i sängen och vaktade så han inte skulle rymma utan att hon märkte det.
 
 
När vi vilat magarna lite efter frukosten blev det en pw innan det var dags för att fika med pappa och Annika. Jag hittade en ny klänning i klädrummet som jag glömt använda i år så den fick det bli. Vi satt och käkade och hade det bra i 3 timmar innan vi vinkade av dem i husbilen och de började sin resa söder ut.
 
 
Resten av eftermiddagen har ägnats åt att diska, kollat på Blocket efter bilar, sett en film, druckit te och bara njutit av min nästsista semesterdag.