Hemma

Igår tvättade vi av förtältet och rev det - vilket var tur för det var väldigt varmt imorse så det var skönt att ha det gjort. Vi hade ju glömt att skåla in semestern när den började så det fick bli som avslutning på semestern istället, Tira och jag dukade fram medan Thomas var och duschade.
 
 
Idag kom vi iväg från campingen vid tio, stannade och käkade frukost och fyllde på gasol innan vi åkte hemåt. Medan vi krokade på vagnen hoppade Tira in och la sig tillrätta i sin bur, hon älskar verkligen att åka bil - och nu när AC:n kyler skönt gillar hon det extra mycket.
 
 
När vi kommit hem och packat ur sakerna och släpat upp dem började jag packa upp. Det har blivit otroligt mycket tvätt under dessa 10 dagar, men var förutseende och bokade tvättstugan till imorgonbitti innan vi åkte. Någon timme innan vi åkte på semester kom min nya vardagsrumsmatta hem till mig så den har nu tagit plats under bordet. Det är en flätad ullmatta som är väldigt tjock och mjuk att gå på. Det stod att den skulle vara rosa, men i recensionerna skrevs det att den var mer dimrosa/mauve/gammelrosa - precis vad jag ville ha!
 
 
Färgen i verkligheten:
 
 
Tycker att det är fint med sådan här rosa mot min bruna soffa!
 
Det kom värsta regn- och hagelskur förut och sen åskade det en hel del med, väldigt skönt för det var 38 grader när vi kom hem. Nu är det nere på mer behagliga 22 :) Imorgon blir det en långpromenad och frukost/lunch på Espresso House innan Thomas åker på Skogsröjet.