Mina semester-highlights

Idag är det min sista semesterdag, men det känns helt okey! Jag har haft en jättebra och avkopplade semester och känner mig redo. Jag tänkte skriva om vad som fått mig att må bra under semestern.
 
Mina semester-highlights
 
Promenader
Varje dag har jag gått runt halvmilen. Promenader gör mig pigg, jag blir harmonisk och att dela dem med en glad hund som är sugen på att trava kilometer efter milometer gör det hela ännu roligare. En del dagar har vi sprungit istället, att röra på sig är så skönt!
 
Camping
I år campade vi 10 dagar i sträck (tror det är vår längsta camping någonsin) och det var så skönt! Det var visserligen väldigt varmt, men att sitta i förtältet, läsa lite, äta gott och bara vara - det är avkoppling på hög nivå!
 
Se en hel serie
Under mina ledigheter brukar jag se någon serie. I sommar har jag kollat igen alla 20 GSI-filmer och de senaste Maria Wern-avsnitten. Det är så skönt att bara ligga i soffan eller sängen och kunna se hur många avsnitt på raken man vill.
 
Frukost
Min bästa måltid på dagen är frukost. Jag älskar att sitta på ett café och käka något gott, jag älskar att sitta i soffan hemma med tända ljus framför YouTube, en bra frukost är en bra start på dagen.
 
Nå mål
Strax efter jag gått på semester nådde jag ett av mina mål - 10 kg, för en vecka sedan nådde målet att orka springa 5 km. Att nå mål gör att man blir glad och nöjd med sig själv.
 
Gå upp tidigt
Hela sommaren har jag gått upp runt klockan 7. Dels för att det har varit väldigt varmt så vill man gå promenader så måste det göras tidigt. Men också för att min kropp mår bra av rutiner och det gör också att jag sista veckan på semestern slipper ha ångest för att jag måste vända tillbaka dygnet.
 
Som sagt, jag har haft en väldigt bra semester! Jag har hunnit umgås med människor som jag tycker om, dagarna har varit rätt oplanerade men ändå inte känts bortkastade. Det här konceptet tar jag med mig till nästa år!