Alla Hjärtans Dag och frisörbesök

Igår var det Alla Hjärtans Dag <3 Thomas bjöd ut mig på 3-rätters på Storgatan 20 (Hotell Statt) - mysigt! Till förrätt käkade jag oxcarpaccio med parmesanmousse och semibakad tomat. Oxcarpaccion var ganska söt mot vad jag hade tänkt mig (har aldrig ätit det förut) och parmesanmoussen var något av det godaste jag ätit i ostväg. Tomaterna var ganska starka av balsamico.
 
Till varmrätt käkade vi plankstek, det var riktigt gott (även om de inte var de snyggaste jag sett). Oxen var perfekt stekt och moset gott.
 
Efterrätten blev favoriten: chokladmousse med kanderade nötter och hallon. Den var supergod och alldeles lagom av allt! Rekommenderar den verkligen!
 
Självklart fick Tira en Alla Hjärtans Dagspresent! Jag hade ju fyndat ett BoT-täcke till henne som som tur var anlände igår. Back on Track-täckena har ju ganska dålig passform (även om funktionen är riktigt bra) så jag hade inga höga förhoppningar, men det satt faktiskt bra! Puma har ju ett vintertäcke därifrån men Tiras var inte alls likadant i varken tyg eller utformning. Fick som vanligt klippa bort svansflärpen så hon kan bära svansen uppåt. Var tvungen att spänna in nästan på max runt magen så reflexerna syns inte, men det sitter helt okey!
 
Idag hade jag äntligen bokat frisörtid. Det var nästan precis ett år sedan jag klippte mig sist så det var verkligen behövligt! Jag var på Heaven or Hell och blev klippt av Sanna. Det är så skönt att bara sitta där och bli omhändertagen en stund. Håret blev ganska mycket kortare (nehe?!) och hundra gånger tjockare och fräschare! Hon klippte av det ca 5 cm.
 
<- Före och efter ->