Bad, promenad och paella

Igår fick Tira ta sitt årliga bad. Hon luktade rätt äckligt efter att hon löpt och sedan kanske löplukten försvann lite så Fliin får det något lugnare. Det är inga problem alls att duscha Tira, hon står kvar och tycker att det är rätt skönt att bli masserad. Efter badet när hon blivit frotterad med handduk springer hon ut i vardagsrummet och kliar sig mot soffan.
 
 
Igår kom även kylan tillbaka och Tira fick problem med bakbenen och köldkramp igen (det räcker att det är kallare än fem grader ute). Så imorse klädde jag på henne Back on Track-overallen och Hurttas varma täcke samt tossor, och det funkade! Hon såg väldigt söt ut i sin mundering :) <3
 
 
Idag kunde jag kompa ut lite tidigare - väldigt skönt då jag har känt mig sliten de sista veckorna. Dags att ta det lite lugnt och lägga in återhämtning. Så efter jobbet idag blev det en promenad med Tira, mammas hund Elvis och Sofi. Elvis fick följa med hem och Tira ställde villig upp sig för honom #nedranslöptik men Elvis slog till henne med tassen och ville leka och Tira blev sur för att han inte fattade - annars gick det superbra!
 
Ikväll har jag tvättat 5 maskiner och lagat kvällsmat. Den här gången blev det paella med blomkålsris och räkor. Jag struntade i kycklingen och körde bara räkor och crabsticks - det blev faktiskt väldigt gott! Sparade två matlådor så att jag har en annan dag.
Nu ska jag hämta den sista tvätten, rasta Tira, duscha och bädda rent i sängen.