Löp och aktivitetsarmband

Igår blev det inget inlägg eftersom jag jobbade sent och hade möte och inte var hemma förrän vid 20.00. Det bästa med gårdagen var att Tira började löpa! Vi har väntat på löp sedan i november men igår morse var det tydligen dags! Efter det här löpet ska hon kastreras. För att fira det sista löpet har hon fått nya tikskydd :)
 
Igår kom även mitt nya aktivitetsarmband hem. Ville ha ett som kunde räkna mina steg på dagarna när jag jobbar (har ju inte telefonen på mig med Samsung Health). Instruktionerna var på engelska men efter lite Google Translate och gissningar fick jag igång den. Hade på mig den i natt så den räknade min djup sömn bland annat (den pågick tydligen bara i en timme av mina sju sovda). Har som mål att gå minst 15 000 steg per dag. Har 3000 steg kvar att gå idag, men klockan är ju inte ens fem så det ska nog gå!
 
 
Efter jobbet idag var det bara någon minusgrad så det gick äntligen att ta en ordentlig promenad! Så jag och Tira gick en sväng med Elin och hennes hundar. Passade på att prova det nya täcket ute. Det är svårt att veta hur varma täckena är, men hon fick ha bara det på sig idag. Dagar med några minusgrader får hon ha Back on Track-overallen på sig under.
 
Måste fixa bensnörena bara...
 
Nu ska jag städa hela lägenheten, det känns som det var länge sedan så det är helt klart dags!