Löprunda och måndag

Igår morse fick jag ett infall efter frukosten och gav mig ut på en löprunda - årets första. Jag sprang ju en gång i slutet av december efter något upplägget som jag hittat på nätet. Det innebar att man skulle springa två minuter och gå en halv minut och sen upprepa 10 gånger, detta gjorde att rundan blev drygt 5 km varav ca 2 km var löpning. Igår bestämde jag mig för att springa så långt jag orkade och sen öka det med 250 meter för varje vecka jag springer. Jag trodde att jag skulle orka en kilometer i sträck, men när jag kollade på klockan för första gången hade jag sprungit 1,2 km. Efter 1,8 km blev det tufft, men man kan ju inte stanna på en så udda siffra så det blev 2 km jämt innan jag började gå. Jag tycker att två kilometer är bra för att vara mig och jag är nöjd med det. Målet är att spinga 5 km utan att få andnöd, jag är ju nästan halvvägs redan :)
 
Det går inte snabbt, det är inte vackert, men jag gör det!
 
Idag är det måndag och jag har mest suttit i möte hela dagen. Slutade sista mötet strax efter tre och gick då hem och käkade mellis och bytte om inför promenad. Sedan blev det 4,5 km med Tira, mamma och Elvis. Det var inte superkallt idag, en det blåst rätt otrevligt. Men jag fick i alla fall ihop mina 13 000 steg tack vare den rundan!
 
Nu har jag jobbade administrativt en timme och ska snart laga kvällsmat.