Redo

Efter nästan ett års frånvaro så känner jag mig redo att börja blogga igen.
 
Jag hade innan min paus bloggat nästan varje dag på den här bloggen sedan juli 2010 - nästan 7 år (min första blogg startade jag 2004)! I våras slutade jag uppdatera. Det var en tuff vår med alldeles för mycket både på jobbet och privat vilket gjorde att jag i juni 2017 var en millimeter från den berömda väggen. Jag sov två veckor i sträck, jobbade tre veckor innan jag sov bort nästan hela min semester - eller i alla fall tog det väldigt lugnt. I augusti började jag jobba igen och har sedan dess lagt min energi på att ta bort det som blir för mycket, återhämtning och att säga nej. Idag, januari 2018, känner jag min någorlunda på banan igen. Jag har återtagit kontrollen över mitt liv. Numera säger jag nej till det som inte är mitt jobb, jag har lärt mig att delegera och att inte vara tillgänglig för jobbet 24/7. Jag ser till att sova tillräckligt, promenader, bara vara och lägga tid på saker som ger mig energi - inte tar min.
 
Idag har jag varit och träffat en hälsocoach som ska hjälpa mig att äta rätt mat som ger mig bättre energi och håller sötsuget under kontroll. Det här året har jag lovat att satsa på mig själv. Steg 1 är att få till en bra kosthållning - det är inte hållbart att leva på choklad och cola zero till kvällsmat. Motion får jag tillräckligt tack vare Tira, men mitt mål är att orka springa 5 km i sommar utan andnöd.
 
2018 - det kommer bli bra!