Cykla och springa

Imorse gick Tira och jag upp klockan 6.15 för att hon skulle hinna motioneras innan det blev för varmt. Jag rastade henne och värmde upp i drygt 20 minuter innan vi hämtade cykeln och trampade iväg. Tira springer fint bredvid cykeln, nästa gång ska jag försöka komma ihåg viktmanschetterna 🙈 Jag ska även fixa ett koppel med mindre hake, måste bara köpa en ny lina först (brukar köpa denna och klippa i lagom längder för det jag vill använda den till). Och självklart måste ju selet och cykeln matcha, annars funkar det inte!
 
På vägen hem stannade vi hos Elin och hämtade Puma som ska hålla oss sällskap under dagen. När vi kom hem käkade vi frukost innan det var dags för mig att ta på spring-kläderna och ge mig av på min runda. Idag var det andra gången jag sprang 4 kilometer. Det var väldigt varmt, men det är mycket lättare att springa på asfalt än på grus! Dock börjar mina skor redan bli dåliga så jag skulle behöva köpa ett par nya. De jag har nu köpte jag för nästan precis 4 månader sedan och har använt dem i ca 50 mil så det kanske är bra kvalité i alla fall?
 
Nu har jag kommit hem och käkat en banan och druckit en resorb så kroppen blir glad igen. Tjejerna myser i soffan och jag ska hoppa in i duschen innan dagen kan börja på riktigt!