Jag har nått mitt mål!

Här om dagen skrev jag om att jag var nära att nå mitt mål. Idag hände det! Jag har gått ner 10 kg! Jag började min resa för 5,5 månader sedan. Första veckan var tuff, de andra har det gått bra! Jag har minskat i vikt (eller stått still) varje vecka sedan dess. Det känns väldigt skönt för då är det också hälsosamt och hållbart! Jag vet att vågen inte är det bästa verktyget att mäta framgången med, det är därför jag har valt att mäta mig med måttband med. Men det är något visst med att gått ner i tyngd också - inte bara centimeter! Det är ungefär 5 år sedan jag vägde så här lite sist.
 
 
Jag började dagen tidigt imorse med och tog med hundarna på en pw på 3 km, det gick superbra. Tira skuttar runt i sitt flexi och retar Elvis för att han inte kan rejsa runt som henne eller stanna och lukta. När vi kom hem blev det frukost innan hundarna la sig och vilade medan jag sprang 4 km. Det var hemskt! Det har varit så fruktansvärt varmt i så många dagar nu att kroppen börjar säga ifrån. Jag försökte ladda med vatten innan, men den sista kilometern fick jag springa i 250 meters intervaller för att överleva 😅
 
 
Hemma igen blev det resorb, salta chips, banan och massor med vatten, men känner mig i alla fall inte riktigt hundra. Ska vädret fortsätta så här får nog löpningen vänta tills temperaturen är under 25 grader i alla fall. Hur trögt det än gick idag så går det någon halv minut fortare varje gång jag springer. När jag sprang mina första kilometrar i våras gick det i 7,43-tempo, idag ligger jag på 6,34 i snitt - helt okey för att vara jag!