Morgonpromenad och Mums

Imorse var vi uppe vid 6.15 igen för att ta vår morgonpromenad. Den här gången gick vi innan frukost, det fanns inte mycket fart i mina ben då 😅 Snittade 5 km på drygt 10:00 min, brukar ligga i alla fall på 9:30. Men när det är så här varmt finns det inte tid att äta frukost och smälta maten innan man ger sig ut.
 
 
Efter promenaden kom Elvis hit, han ska vara här den här veckan medan mamma jobbar. Tira har visat honom hans plats i hallen, resten av lägenheten tillhör tydligen henne (även om hon sällan är någon annanstans än i soffan...).
 
Bild från förra gången Elvis var här
 
Igår var Petra och jag och lunchade på det nya veganfiket Mums (gamla Sköna Gertruds). Jag käkade en smoothie bowl och det var väldigt gott! Tyckte att det var rätt billigt med. Det kommer blir flera besök där. De har även fått en uteservering på framsidan där det är skugga 👌
 
 
Fyndade en klänning och en kavaj på HM. Kollade på klänningen förra veckan men köpte den inte, vilket var tur för nu var den på rean för 75 kr, men jag hade en bonuscheck så jag betalde bara 25 kr för den och 100 kr för kavajen, perfekt!
 
 
Idag ska jag bara vara hemma och dricka massor med vatten, det känns som att kroppen behöver det efter alla dessa varma dagar. Värmen ser dessutom ut att hålla i sig minst en vecka till.
 
Tack förresent för alla likes, kommentarer och peppningar till gårdagens inlägg och bild på Instagram 💖 Jag är sjukt stolt över min resa. Mitt nästa mål är att vågen ska visa -10 kg, och det är väldigt nära nu! Annars tycker man mest om att gå efter måttbandet, men -10 kg är ju alltid -10 kg liksom 😄