Ut på sjön

Igår var det väldigt varmt på campingen, mitt på dagen fick Tira och jag bosätta oss i husvagnen med fläkt, kylklampar och kyldyna för att hon skulle sluta flämta. Vi gick ner till sjön och badade två gånger, både gångerna gick hon i självmant flera gånger och simmade en sväng- det här aldrig hänt förut! 

Efter kvällsmaten igår tog vi båten och rodde en sväng i Mälaren. Det var alldeles lagom varmt och vindstilla. Tira låg i mitt knä och verkade trivas rätt bra. Jag behöver verkligen öva mig på att ro, det gick mest i cirklar...



Idag måste vi in till stan och handla lite. Tira har bestämt ett besök till Arken Zoo så vi kan fylla på med halsband till henne- hennes storlek är oftast slut. Sedan måste vi köpa myrdosor också då myrorna verkar gilla att sitta på vårt bord och kolla på sjöutsikten. 

Det blev ingen morgonpromenad idag, när vi gick upp vid 7.30 var det 42,4° i solen och 28,9° i skuggan... Det står bli lite simning och styrka istället!