Helgen

Igår åkte mamma, Elin och jag till Norrköping och handlade lite. Tira fick en ny filt som hon kan ha i sina burar och i väskan, jag fick ett par skor, en fleecetröja, halsduk, vantar och några ljus. När vi kom hem igen tog vi en promenad med alla hundarna. Tira käkade lite snö vilket antagligen var andelningen till att hon var dålig i magen hela kvällen och natten och det blev många rastrundor. Idag är hon mycket bättre!
 
 
Idag började jag dagen med att tvätta och åka och veckohandla. Tack vare Vasaloppet var det nästan helt tomt på Maxi. När jag kom hem igen bytte jag om och jag mig ut på veckans sista löprunda med Tira (hon har inte varit med tidigare).
 
 
Mesta delen av rundan galopperade hon före mig och verkar tycka att det var väldigt roligt. Tidigare när jag har sprunit med henne har hon sprungit bakom eller lös. Idag hade jag knytit fast henne i mitt löparbälte med ett långt snöre - det funkade superbra.
 
När vi kom hem gjorde jag min favoritlunch och vilade en stund innan det blev en vanlig promenad med Elvis och mamma.
 
 
Nu ska jag bädda sängen med rena lakan och diska en maskin.