Löprunda #2, musikquiz och varmare

Igår slutade jag tidigt och masade mig ut på årets andra löprunda. Hade lite träningsvärk kvar sedan söndagen samt efter magpasset jag körde dagen innan. Det var sju minusgrader och blåste småspik, men jag kämpade på. Den här gången sprang jag också 2 km, men det gick 45 sekunder snabbare per kilometer. Det kändes inte alls lika jobbigt den här gången, kan man få bättre kondition efter en gång?
 
 
Framåt kvällen gav vi oss iväg till O´Learys på musikquiz. Det var väldigt svåra frågor den här gången, men jag tog den första låten som var Take me to the church (tack Skam) och kände att jag gjort mitt ;) Sofi gissade på U2 hela tiden, och när det väl var dem så gissade hon på något annat :) Men vi hade väldigt roligt och ska nu börja lyssna mycket på radio inför quizen nästa månad!  Vi fick i alla fall ihop 27 poäng och kom 5:a - enligt mig.
 
 
Idag var det inte fullt så kallt efter jobbet så Tira och jag tog veckans första promenad! Hon mår verkligen inte bra av att vila. Men det blev drygt tre km idag i alla fall, de sista metrarna hem hade hon det lite jobbigt, men överlag så gick det jättebra. Hoppas "värmen" håller i sig...