Veckan - Årets Fackla

Så har det plötsligt gått en vecka igen. Den här veckan har mest bestått av jobb och promenader :) Något av det roligaste som hände den här veckan var att jag och två av mina kollegor fick ett mail från Lärarförbundet där det stod att vi hade blivit nominerade till priset Årets Fackla som de delar ut till lärare eller förskollärare som har gjort något speciellt/nytt/bra inom sitt yrke. Vi nominerades av vår fd förskolechef för vårt arbete att starta storarbetslag. Det var verkligen en klapp på axeln- trots att vi inte vann. Jag är väldigt stolt över oss! Allt det jobb vi lagt ner det senaste året har verkligen varit värt det!
 
 
Som jag skrev innan så har det blivit många promenader den här veckan (alla dagar utom tisdag då det blev styrketräning för magen istället). Har inte vågat mig på att springa igen än eftersom jag har lite ont i halsen och är halvsnorig, men nästa vecka kanske? Försöker att gå 4 km varje dag.
 
 
Kosten har funkat denna vecka med, snart har jag 50 dagar utan sötsaker! Har klarat kalas, kvällar framför tvn och bio - tjoho! Idag var det fjärde gången jag mätte mig (mäter mig varannan lördag) och hittills har jag gått ner -7 cm runt magen, -3 cm runt varje lår och -4 cm runt rumpan - det är jag väldigt nöjd med på 6 veckor! Vågen däremot är jag redo att slänga ut genom fönstret. Köpte ju en ny, den visar alltid samma vikt, morgon som kväll, den gamla vågen visar 2,5 kg mindre. Tur att  jag mätte mig så att jag har något att gå på - det är ju mycket lättare att fortsätta när man ser resultat!
 
Nu ska jag torka håret och sen ut på en liten runda med Tira!