November - 2018

Sen sist då?
Har startat mitt gymkort igen så jag spenderar 2-3 dagar på Fitness24Seven och jobbar mig igenom passen från Stora träningsboken för kvinnor av Lofsan och Jessika Almenäs. Det går riktigt bra! Har kört 18 pass och det börjar faktiskt komma fram lite muskler här och där :) Orkar lyfta tyngre och tyngre och börjar få in tekniken. Benpassen är de värsta fortfarande. Brukar avsluta med någon kilometer på löpbandet och försöker ta tag i att springa ute igen. Har släppt lite på kosten med ligger kvar på samma vikt/mått som jag gjorde innan semestern när jag nådde mitt mål. Vilar i det just nu men tanken är att ta tag i löpningen när jag känner lust för det igen och att bli bättre på att äta mina mellanmål igen.
 
 
Tira och jag traskar fortfarande kilometer efter kilometer med viktmanschetter, väska eller kedjor. Sydde faktiskt ett nytt dw-sele till henne för ett par veckor sedan så att vi kan ha overaller under. Nu under hösten har hon även fått laserbehandling för att hennes kropp ska vara förberedd för sämre väder.
 
 
Förra veckan var jag sjuk - första gången jag är hemma från jobbet på 14 månader och det var inte ett dugg roligt. Ibland på mornarna drömmer jag om att sitta kvar i soffan och kolla på YouTube och dricka kaffe hela förmiddagen men nu när jag väl var hemma var jag mest rastlös och irriterad. Förhoppningsvis slipper jag magsjukan innan jul nu - alltid något!
 
Gjorde även nagelförstärkning för första gången på 5-6 år. Sist lossnade ju naglarna efter någon vecka, men den här gången verkar de sitta bättre. Har två tider till innan jul och sedan får vi se om jag fortsätter eller inte.
 
 
Jag har kollat på en ny lägenhet. De håller ju på att bygga nya mitt emot där jag bor nu så jag har reserverat en två med uteplats. Får se om jag fortfarande är sugen på att flytta i oktober/november nästa år när de är färdigbyggt. Men tvättmaskin, varmgarage och uteplats lockar mycket just nu...
 
Jag har även köpt ny bil och sålt Yngve. Köpte Thomas S70 så nu har jag taklucka och måste leta efter en fickparkering som är mer än 8 meter lång för att kunna parkera :)
 
Nu ska jag äta räkmackor och försöka hitta någon ny serie att titta på. När jag var sjuk kollade jag igenom alla 6 säsonger av Gossip Girl så nu är det dags att hitta något nytt att fördriva tiden med.