1 september

Nu är det ett tag sedan sist igen. Det har inte hänt så mycket mer än jobb, promenader och sova. Veckorna lunkar på och jag börjar komma in i vardagen igen. Förra helgen blir det camping på veteranmarknaden i Ekeby. Tiran och Elvan betade mest gräs i hagen hela dagarna. Tycker nästan att höstcampingarna är mysigare än sommarcampingarna.
 
 
Idag började vi dagen med en långpromenad (8,5 km) med mamma och Elvis. Det var mulet och lite kyligt. Tira fick ha tröja på sig då jag märkt att hon går och spänner sig när hon blir lite kall, vilket gör att hennes kropp inte riktigt fungerar som den ska.
 
 
Vid lunch gick mamma och jag ner på stan och fyndade kläder på HM. Provade två par jeans i 1-2 storlekar mindre än vad jag brukar ha på HM, och de satt superbra! Köpte ett par av dem och en tröja. Sedan käkade vi lunch på Jacobs innan mamma skämde bort mig och Tira med varsin present 💖
 
 
På måndag ska jag starta mitt gymkort igen. Det är bra att köra lite styrka så kroppen håller för mitt jobb och sedan blir det skönt att kunna köra kondition inne i vinter. Har legat lite lågt med löpningen nu eftersom att halsen och snoret spökar lite till och från - precis som det ska göra vid terminsstart... Försöker att i alla fall gå minst 4 km varje dag, helst 5 km i 9:30-tempo. Jag står still både vikt- och måttmässigt just nu (och har gjort de senaste veckorna), men det gör inget. Pendlar mellan 4-7 hg under en vecka. Unnar mig lite godis och fika ibland men känner inget behov av att vräka i mig längre. Drog på mig ett par byxor från 2010 häromdagen och de var förstora, det ger mig motivation att fortsätta och får mig att känna mig nöjd med det jag redan har åtstadkommit.